- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Ενότητες: 9
- Quizzes: 7
- Μαθητές: 200
Η επιστήμη αποτελεί ένα από τα βασικά μέσα για την ανάπτυξη της κοινωνίας και την επίλυση προβλημάτων σε διάφορους τομείς, όπως η υγεία, η τεχνολογία και η κλιματική αλλαγή. Ως όρος δηλώνει το σύστημα απόκτησης γνώσης με βάση την επιστημονική μεθοδολογία που βασίζεται στην επιστημονική έρευνα, καθώς και στην οργάνωση και ταξινόμηση της αποκτώμενης με αυτόν τον τρόπο γνώσης. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα: η επιστήμη αποτελεί βεβαιωμένη με λογικά επιχειρήματα γνώση. Ωστόσο, φέρει επίσης μια σημαντική ευθύνη για τις επιπτώσεις των ανακαλύψεών της στην κοινωνία και στο περιβάλλον.
Οι επιστήμονες πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί κατά τη διεξαγωγή της έρευνάς τους, αποφεύγοντας τυχόν λάθη ή ατασθαλίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Επίσης, οφείλουν να διασφαλίζουν ότι η έρευνά τους διεξάγεται με τον δέοντα σεβασμό στους ανθρώπους και τα ζώα που συμμετέχουν σε αυτήν. Απαιτείται επίσης να διασφαλίσουν την εμπιστευτικότητα και την προστασία των δεδομένων των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Επιπλέον, οι επιστήμονες πρέπει να επικοινωνούν τα ευρήματα της έρευνάς τους στο ευρύ κοινό με τον πλέον σαφή τρόπο, χωρίς να παραπλανούν ή να υποτιμούν τις επιπτώσεις της έρευνάς τους. Είναι σημαντικό να επικοινωνούν με το κοινό με διαφάνεια, αποκαλύπτοντας τις μεθόδους της έρευνας, τα αποτελέσματα και τις πιθανές επιπτώσεις της έρευνάς τους. Να είναι συνεπείς στην εφαρμογή της ηθικής στην έρευνα και στη διαχείριση των δεδομένων και των αποτελεσμάτων τους. Αυτό περιλαμβάνει τη διασφάλιση της απορρήτου και της εμπιστευτικότητας των δεδομένων, καθώς και τη διασφάλιση της δικαιοσύνης και της ισότητας στην έρευνα.
Συνολικά, η επιστήμονική γνώση έχει μεγάλη σημασία για την ανθρωπότητα και οι επιστήμονες έχουν την ευθύνη να αναλαμβάνουν την εργασία τους με διαφάνεια, ηθικότητα και συνέπεια. Μέσω της επιστήμης, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον κόσμο γύρω μας και να βελτιώσουμε τη ζωή μας και τη ζωή των επόμενων γενεών. Ωστόσο, η επιστημονική έρευνα πρέπει να γίνεται με σεβασμό στα δικαιώματα των ανθρώπων και το περιβάλλον, και οι επιστήμονες πρέπει να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις επιπτώσεις της έρευνάς τους. Μόνο έτσι θα διασφαλίζεται πως υπηρετούν την ανθρωπότητα και όχι την επιστήμη τους.
Επιστήμη | Έκθεση Γ’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 5 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 2 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως την πολύπλευρη σημασία της επιστήμης και της ηθικής των επιστημόνων.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στα οφέλη της επιστημονικής γνώσης στην ανθρωπότητα, στα προβλήματα που ενδεχομένως να προκαλεί και στους τρόπους σωστής αξιοποίησής της, ώστε να υπηρετεί σταθερά τον άνθρωπο.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Φεβρουαρίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/hk9fK5xgeo4?si=TQ7aCIhfCJcIS5P5
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεσης γ λυκείου, #έκθεση γ λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης γ λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός
-
Αξία της επιστήμης
-
Θετικές εφαρμογές της επιστήμης
-
Αίτια παραγκώνισης των επιστημόνων
-
Αίτια για την κακή χρήση της επιστήμης
-
Ηθικά εφόδια του επιστήμονα
-
Τρόποι εξέλιξης της επιστημονικής γνώσης
-
Κριτήρια Αξιολόγησης