- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Ενότητες: 7
- Quizzes: 5
- Μαθητές: 142
Επαγγελματικός προσανατολισμός ονομάζεται η συστηματική, επαγγελματική και στηριγμένη σε επιστημονικές βάσεις καθοδήγηση που προσφέρεται στο άτομο, ανήλικο ή ενήλικο, για την επιλογή επαγγέλματος που ταιριάζει στις ιδιαίτερες κλίσεις του, τα ενδιαφέροντά του, τις ικανότητές του και γενικότερα στην προσωπικότητά του, ώστε να προετοιμαστεί κατάλληλα γι’ αυτό και να απορροφηθεί από την αγορά εργασίας. Εξάλλου, κάθε άτομο, από τη στιγμή της γέννησής του, προετοιμάζεται από την οικογένεια, το σχολείο ή, γενικότερα, την κοινωνία, μέσα από συζητήσεις και κατάλληλες κατευθύνσεις για το τι θα ακολουθήσει στη πορεία της ζωής του. Ως επάγγελμα ορίζεται η εργασία που ασκεί κάποιος ώστε να ανταπεξέλθει στις βιοποριστικές του ανάγκες και να εξασφαλίσει τα απαραίτητα προς το ζην.
Στις μέρες μας κρίνεται επιτακτικό το αίτημα για επαγγελματικό προσανατολισμό, καθώς μπορεί να προσφέρει στο νέο χρήσιμες πληροφορίες για να κατανοήσει την ουσιαστική λειτουργία των επαγγελμάτων, να θέσει στόχους και να αγωνιστεί για την πραγμάτωσή τους, διαθέτοντας κριτική σκέψη και ωριμότητα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία το άτομο προβληματίζεται, μαθαίνει, αναλύει και αντιλαμβάνεται καλύτερα τα διάφορα επαγγέλματα, ερευνά και αναπτύσσει την πρωτοβουλία του και διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες. Το άτομο ενημερώνεται για τον μεγάλο ανταγωνισμό που επικρατεί στη σύγχρονη εποχή και κατανοεί ότι κρίνεται αναγκαία η ειδίκευση και η διαρκής επιμόρφωση, για να μπορέσει να ανταποκριθεί και να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Ωστόσο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις σχετικά με το την παροχή σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣΕΠ), καθώς επικρατεί η τεχνοκρατική σκοπιά του εκπαιδευτικού συστήματος και δεν δίνεται προσοχή στην κατάλληλη ενημέρωση και προετοιμασία των νέων για την μελλοντική τους επαγγελματική αποκατάσταση. Έτσι, αφού ο νέος δεν έχει λάβει τις απαραίτητες κατευθύνσεις, δεν αποκτά θάρρος και αυτοπεποίθηση, προσόντα που θα του αποβούν χρήσιμα αργότερα, αλλά βιώνει αισθήματα ανασφάλειας και κατωτερότητας και η εργασία γίνεται ανιαρή. Συνεπώς, τις περισσότερες φορές η επιλογή επαγγέλματος γίνεται με μοναδικό κριτήριο τα έσοδα που αποφέρει.
Καίριας σημασίας, λοιπόν, είναι το σχολείο να αναδιοργανωθεί και το εκπαιδευτικό υλικό να αναδιαμορφωθεί, παρέχοντας στους μαθητές, μέσω του ΣΕΠ, ολοκληρωμένη και αντικειμενική πληροφόρηση για την αγορά εργασίας. Ακόμα, στο πλαίσιο της οικογένειας πρέπει να υπάρχει δημοκρατικός διάλογος και υγιής ανταλλαγή πληροφοριών, αλλά και ατομικό ενδιαφέρον για μόρφωση και πνευματική αφύπνιση. Προκειμένου η επιλογή επαγγέλματος να είναι επιτυχής, το άτομο οφείλει να επιλέξει το επάγγελμα εκείνο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντά του και τις κλίσεις του.
Επαγγελματικός προσανατολισμός | Έκθεση Β’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 1 φορά
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 11 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως την ανάγκη για τον επαγγελματικό προσανατολισμό τους στο σύγχρονο κόσμο.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στην αξία του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, στα προβλήματα που εμποδίζουν την υιοθέτηση του στα σχολεία, αλλά και τους τρόπους να ενισχυθεί αυτός ο πολύ σημαντικός θεσμός.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Φεβρουαρίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/TwgYSwTq6nk?si=mMRvpF4eJmJ7eswZ
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεση β λυκείου, #έκθεση β λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης β λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός
-
Αξία του επαγγελματικού προσανατολισμού
-
Αίτια υποβάθμισης του Επαγγελματικού Προσανατολισμού
-
Συνέπειες από την υποβάθμισή του Επαγγελματικού Προσανατολισμού
-
Τρόποι ενίσχυσης του Επαγγελματικού Προσανατολισμού
-
Κριτήρια Αξιολόγησης