- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Ενότητες: 7
- Quizzes: 5
- Μαθητές: 141
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ή ήπιες μορφές ενέργειας ή νέες πηγές ενέργειας ή πράσινη ενέργεια είναι μορφές εκμεταλλεύσιμης ενέργειας που προέρχονται από διάφορες φυσικές διαδικασίες, όπως είναι ο άνεμος, ο ήλιος, η γεωθερμία, η κυκλοφορία του νερού κ.λπ. Ως ενέργεια από ανανεώσιμες μη ορυκτές πηγές θεωρείται η αιολική, ηλιακή, αεροθερμική, γεωθερμική, υδροθερμική και ενέργεια των ωκεανών, υδροηλεκτρική, από βιομάζα, από τα εκλυόμενα στους χώρους υγειονομικής ταφής αέρια, από αέρια μονάδων επεξεργασίας λυμάτων και από βιοαέρια.
Με τη Βιομηχανική Επανάσταση τα ορυκτά καύσιμα-φυσικοί πόροι της γης (πετρέλαιο, γαιάνθρακες, φυσικό αέριο) έγιναν οι κύριες μορφές ενέργειας της ανθρώπινης κοινωνίας και οικονομίας. Παρ ‘όλα αυτά, στις μέρες μας η ανεξέλεγκτη χρήση τους δημιούργησε το αποκαλούμενο «ενεργειακό ζήτημα», ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα τόσο για το μέλλον της ανθρώπινης διαβίωσης όσο και του ίδιου του πλανήτη. Η αύξηση του πληθυσμού της γης σε συνδυασμό με την τεχνολογική ανάπτυξη αύξησε και τις απαιτήσεις για κατανάλωση ενέργειας. Όλες αυτές οι ενεργειακές απαιτήσεις καλύπτονται κατά 85% από τον ορυκτό πλούτο της γης, ο οποίος μπορεί κάποτε να εξαντληθεί. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η χρήση των ορυκτών καυσίμων δημιουργεί τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα με δυσμενείς συνέπειες.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ενεργοβόρος, δηλαδή σπάταλος ενεργειακά. Τόσο η υπερκατανάλωση όσο και η υπερπαραγωγή αγαθών ευθύνονται για τη μόλυνση και τη σύγχρονη οικολογική καταστροφή. Στο ίδιο πλαίσιο η αδιαφορία του ανθρώπου για το περιβάλλον, καθώς θέλει να εντυπωσιάσει και να αισθανθεί καλά μέσα από τη χρήση και την κατοχή όλο και περισσότερων αγαθών, εντείνει το πρόβλημα.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν αρκετά μικρό συντελεστή απόδοσης, της τάξης του 30% ή και χαμηλότερο και γι’ αυτό δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών μεγάλων αστικών κέντρων. Επίσης, η παροχή και απόδοση της ηλιακής, αιολικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας εξαρτάται άμεσα από την εποχή του έτους, αλλά και από το γεωγραφικό πλάτος και κλίμα της εποχής, στην οποία εγκαθίστανται.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς έχουν μηδενικά κατάλοιπα και απόβλητα, είναι πολύ φιλικές προς το περιβάλλον. Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο οι άνθρωποι να σεβαστούν το φυσικό πλούτο της γης. Είναι σημαντικό να καταργηθεί σταδιακά η χρήση ρυπογόνων μορφών ενέργειας και να προωθηθεί η εφαρμογή των ανανεώσιμων μορφών της. Τέλος, η κοινωνία οφείλει να απομακρυνθεί από το σπάταλο τρόπο ζωής, με συγκράτηση της υπερβολικής κατανάλωσης πόρων.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας | Έκθεση Γ’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 0 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 0 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την αειφόρο ανάπτυξη.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στις μορφές πράσινης ανάπτυξης και τα είδη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στα πλεοκτήματα και μειονεκτήματα από την αξιοποίησή τους, και τους τρόπους ενίσχυσής τους.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Μαρτίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/zYk3FD_BjO0?si=G4GzDx8eZElM2bQ9
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεσης γ λυκείου, #έκθεση γ λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης γ λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός
-
Η χρήση των ΑΠΕ στην Ελλάδα
-
Το ενεργειακό πρόβλημα
-
Προβλήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
-
Τρόποι ενίσχυσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
-
Κριτήρια Αξιολόγησης