- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Ενότητες: 8
- Quizzes: 6
- Μαθητές: 230
Το διαδίκτυο είναι ένα παγκόσμιο σύστημα διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών, οι οποίοι επικοινωνούν μεταξύ τους και ανταλλάσσουν μηνύματα και δεδομένα με τη χρήση διαφόρων πρωτοκόλλων. Με τη χρήση του διαδικτύου προκύπτουν ποικίλα οφέλη. Όσον αφορά τον οικονομικό τομέα, το διαδίκτυο καθιστά εφικτή την άμεση διεκπεραίωση οικονομικών συναλλαγών. Επιπλέον, σε αντίθεση με το παρελθόν, οι πολίτες έχουν αμέτρητες πηγές πληροφορίας αξιοποιώντας το, κάτι που συμβάλλει και στην ανάπτυξη της πνευματικότητας του ατόμου. Στον τομέα της εκπαίδευσης, προωθεί την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών, αφού έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, σε τομείς της γνώσης και των επιστημών που τους απασχολούν και τους ενδιαφέρουν. Παράλληλα, διευκολύνεται ο τρόπος επικοινωνίας, καθώς τα άτομα μπορούν να επικοινωνήσουν με άλλα άτομα από κάθε μέρος του πλανήτη ανά πάσα στιγμή.
Παρ ‘όλα αυτά, η χρήση του δεν γίνεται πάντοτε κατά τρόπο που να διασφαλίζει την ιδιωτικότητα των ατόμων, καθώς πολλές εμπλεκόμενες εταιρείες καταγραφούν και αρχειοθετούν τις αναζητήσεις των χρηστών. Μια άλλη αρνητική πτυχή του διαδικτύου είναι η αποπλάνηση και ο εκφοβισμός των χρηστών, είτε μεταξύ ενηλίκων, είτε μεταξύ ανηλίκων, άλλοτε υπό την κάλυψη της ανωνυμίας, άλλοτε με επώνυμες επιθέσεις. Επιπλέον, οι πληροφορίες που παρέχονται στο διαδίκτυο είναι πολλές και τα άτομα αδυνατούν να τις ελέγξουν ουσιαστικά και έτσι πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης. Γι’ αυτό, κρίνεται αναγκαία η σωστή στάση απέναντί του, πρωτίστως αναλαμβάνοντας ο καθένας προσωπική ευθύνη κάνοντας συνετή χρήση της τεχνολογίας με αίσθηση του μέτρου. Απαραίτητη είναι και η υιοθέτηση κατάλληλης νομοθεσίας για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος στο διαδίκτυο. Καίριας σημασίας είναι οι φορείς της εκπαίδευσης να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κριτικής αξιολόγησης των πληροφοριών από τους μαθητές, σε συνεργασία με την συμβολή της οικογένειας, η οποία οφείλει να συμβουλεύει και να ενθαρρύνει τα νέα μέλη της για ορθολογική χρήση του διαδικτύου.
Το φαινόμενο του εθισμού σε αυτό το μέσο είναι αρκετά σύνηθες και εμφανίζεται πρωτίστως κατά την εφηβική ηλικία. Δεν υπάρχουν ακριβείς λόγοι που οδηγούν ένα άτομο στον εθισμό στη χρήση του, ωστόσο τα κύρια αίτια αφορούν το ψυχολογικό επίπεδο, καθώς είναι γεγονός ότι το διαδίκτυο έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες του ατόμου. Η κατάθλιψη ή οι αγχώδεις διαταραχές αποτελούν παράγοντες που εξάπτουν το άτομο στην υπέρμετρη χρήση του διαδικτύου. Τα παραπάνω έχουν ως συνέπεια το άτομο να έχει κακή ψυχολογική διάθεση, να παρουσιάζει αντικοινωνικές συμπεριφορές, να αδιαφορεί για άλλες δραστηριότητες και να έχει σωματικές επιπτώσεις, όπως για παράδειγμα διαταραχές στο σωματικό βάρος.
Διαδίκτυο | Έκθεση Β’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 5 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 11 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως τον θαυμαστό κόσμο του διαδικτύου.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στα πλεονεκτήματα από τη χρήση διαδικτύου, στους κινδύνους που ελλοχεύουν από τον εθισμό σε αυτό, αλλά και τη σωστή στάση που χρειάζεται να έχουν απέναντί του.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Σεπτεμβρίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/nwPdbJWLb-c?si=7cNzyrAUH_nljikN
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεσης β λυκείου, #έκθεση β λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης β λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός και ιστορική αναδρομή
-
Θετική προσφορά του διαδικτύου
-
Αρνητικές συνέπειες του διαδικτύου
-
Σωστή στάση απέναντι στο διαδίκτυο
-
Αίτια εθισμού στο διαδίκτυο
-
Συνέπειες εθισμού στο διαδίκτυο
-
Κριτήρια Αξιολόγησης