- Instructor: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Lectures: 8
- Quizzes: 5
- Students: 277
Η διαφήμιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στη διαμόρφωση των τρόπων με τους οποίους οι άνθρωποι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους μέσα από την κατανάλωση προϊόντων. Σκοπός της διαφήμισης είναι να διατηρήσει, να προσελκύει και να αυξήσει την πελατεία μιας επιχείρησης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι διαφήμιση δεν κάνουν μόνο οι επιχειρήσεις, αλλά και οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και το κράτος. Διαφήμιση κάνουν τα πολιτικά κόμματα και οι πολιτικοί.
Στη “βιομηχανία” αυτή εμπλέκονται αρκετοί ενδιαφερόμενοι, όπως ο διαφημιζόμενος (επιχειρήσεις, οργανισμοί), η διαφημιστική εταιρεία, τα ΜΜΕ, οι καταναλωτές και η πολιτεία. Όσο καλύτερα γίνει η προβολή ενός προϊόντος από τα μέσα, πληροφορώντας για τις δυνατότητες και την ποιότητά του τόσο περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού, να γίνει ανταγωνιστικό και δυνατότερο από άλλα προϊόντα.
Αυτό που την κάνει τόσο απαραίτητη για την προώθηση προϊόντων είναι όχι μόνο οι λέξεις που χρησιμοποιεί αλλά και η εικόνα που παρουσιάζει και θα τραβήξει το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Εκτός από τη μεγάλη σημασία που έχει η προώθηση προϊόντων για την οικονομική ανάπτυξη μιας επιχείρησης, μέσω αυτής προβάλλονται και παγιώνονται πρότυπα κατανάλωσης τα οποία οδηγούν τελικά σε πρότυπα ζωής αλλοιώνοντας πολλές φορές τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων και οδηγώντας τους στην υπερκατανάλωση.
Μια άλλη λειτουργία της είναι η δύναμη που έχει να κάνει τους καταναλωτές να συνηθίζουν να δέχονται άκριτα το μήνυμα που τους παρέχει. Αυτό οδηγεί στην καθοδήγηση των μαζών αφού ένας λαός ο οποίος μπορεί να υπακούσει χωρίς σκέψη σε διαφημιστικά μηνύματα χειραγωγείται ευκολότερα. Έτσι οι δημιουργοί του διαφημιστικού μηνύματος και οι καθοδηγητές τους μπορούν πιο εύκολα να αποκτήσουν τέτοια δύναμη ώστε να επιβάλλουν ιδέες, καθεστώτα, κλπ. Με μια διαδικασία που δεν στηρίζεται σε αξιοκρατικά κριτήρια.
Οι διαφημίσεις αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητο η οικογένεια και το σχολείο να ενισχύουν την ικανότητα των νέων να κατανοούν, να αξιολογούν και να ερμηνεύουν τα διαφημιστικά μηνύματα. Να δώσουν έμφαση στη βιωματική και ενεργό καταναλωτική αγωγή των παιδιών, γιατί τα παιδιά δεν είναι οι «αυριανοί» καταναλωτές, είναι οι «σημερινοί». Ο ενημερωμένος και υπεύθυνος καταναλωτής είναι και πιο υπεύθυνος πολίτης. Οφείλουμε να διαμορφώσουμε ένα νέο μοντέλο ζωής, παράγοντας και καταναλώνοντας με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία.
Διαφήμιση | Έκθεση Β’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 2 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 0 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως τη λειτουργία της διαφήμισης.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στη θετική και αρνητική όψη των διαφημιστικών μηνυμάτων που δέχονται καθημερινά και στους τρόπους, ώστε να ελέγχονται αυτά τα μηνύματα που δέχονται οι πολίτες.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Δεκεμβρίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/AFNnONDwlB8?si=9xVxxYDH_w6DlTjR
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεση β λυκείου, #έκθεση β λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης β λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός και Μορφές
-
Αίτια ανάπτυξης της διαφήμισης
-
Προσφορά της διαφήμισης
-
Αρνητικές συνέπειες της διαφήμισης
-
Τρόποι αντιμετώπισης αρνητικών συνέπειων της διαφήμισης
-
Γενικές Αρχές Διαφήμισης και Επικοινωνίας
-
Κριτήρια Αξιολόγησης