- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Ενότητες: 9
- Quizzes: 6
- Μαθητές: 139
Οι μαθητικές κοινότητες έχουν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση. Αυτές οι κοινότητες αποτελούνται από μαθητές που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και στόχους και συνεργάζονται για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, τη βελτίωση των επιδόσεών τους και δίνουν μάχες για τη αντιμετώπιση των προβλημάτων που τους επηρεάζουν.
Μέσω αυτών, οι μαθητές μπορούν να ανταλλάσσουν ιδέες, να μάθουν από τους άλλους και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους. Επιπλέον, προάγουν την αλληλεγγύη, την αμοιβαία υποστήριξη και την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Μπορούν να βελτιώσουν τη σχολική κοινότητα συνολικά, καθώς οι μαθητές που συμμετέχουν σε αυτές έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τις γνώσεις και τις ιδέες τους με τους συμμαθητές τους και να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας.
Συνολικά, οι μαθητικές κοινότητες μπορούν να προσφέρουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους μαθητές, που επιδρά συνεπαγωγικά θετικά για τη ψυχολογία τους. Μέσα από αυτές οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους και να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα και ταλέντα. Εύλογα δύνανται να προετοιμάσουν τους μαθητές για τη ζωή μετά το σχολείο, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία, τη συνεργασία και την ηγεσία. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να ενισχύονται αυτές οι κοινότητες, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.
Νεολαία και Μαθητικές Κοινότητες | Έκθεση Γ’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 4 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 0 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως το δικαίωμα τους να συμμετέχουν σε μαθητικές κοινότητες.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στα οφέλη συμμετοχής τους σε μαθητικές κοινότητες, τα προβλήματα που χρειάζεται να ξεπεραστούν και στους τρόπους ενίσχυσης του θεσμού αυτού.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Μαρτίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεσης γ λυκείου, #έκθεση γ λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης γ λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός
-
Αξία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων
-
Ελληνική νομοθεσία για τις μαθητικές κοινότητες
-
Αίτια υποβάθμισης των μαθητικών κοινοτήτων
-
Συνέπειες της υποβάθμισης των μαθητικών κοινοτήτων
-
Προϋποθέσεις αναβάθμισης μαθητικών κοινοτήτων
-
Ενδεδειγμένη στάση της νεολαίας
-
Κριτήρια Αξιολόγησης