- Instructor: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Lectures: 8
- Quizzes: 6
- Students: 182
Τα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια είναι τηλεοπτικά προγράμματα με έντονο το στοιχείο του θεάματος στα οποία συμμετέχουν καθημερινοί άνθρωποι που εμφανίζονται με την πραγματική τους ταυτότητα και καλούνται να εκθέσουν τα προβλήματά τους στο κοινό. Υπάρχουν πολλά είδη τέτοιων εκπομπών, όπως είναι οι διαφόρων ειδών διαγωνισμοί, παιχνίδια επιβίωσης κ.λπ. Η τηλεθέασή τους έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς προσελκύει κυρίως το ενδιαφέρον των νέων. Παράλληλα, μέσω αυτών των τηλεοπτικών προγραμμάτων ικανοποιείται η περιέργεια των θεατών για τις ζωές άλλων ατόμων και ταυτίζονται ή συγκρίνουν τα προβλήματά τους με των ατόμων που συμμετέχουν σε αυτά.
Σε ορισμένα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια οι συμμετέχοντες αποκομίζουν θετικά στοιχεία. Αρχικά, πέρα από τα έπαθλα που κερδίζει ο νικητής, σε ορισμένες περιπτώσεις ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του. Επιπλέον, εξαιτίας των ρυθμών της σύγχρονης πραγματικότητας, τα άτομα συχνά επιλέγουν να παρακολουθούν ψυχαγωγικά σόου τέτοιου είδους ώστε να ξεφύγουν για λίγο από την πραγματικότητα, τα άγχη και τα προβλήματά τους. Συχνά, οι συμμετέχοντες των ριάλιτι τηλεπαιχνίδια αποκτούν αναγνωρισιμότητα και χρησιμοποιούν ανάλογες εκπομπές, ώστε να διαφημίσουν τη δουλειά τους ή τα προϊόντα τους.
Παρ ’όλα αυτά, τα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια υποβαθμίζουν την αισθητική και εθίζουν τα άτομα στην παρακολούθηση χαμηλής ποιότητας προγραμμάτων και προϊόντων υποκουλτούρας. Οδηγούν σε παθητικότητα το κοινό και αμβλύνουν την κρίση του. Επίσης, παραβιάζουν βασικά δικαιώματα των ανθρώπων, όπως είναι το απόρρητο της ιδιωτικής ζωής. Αλλοτριώνεται ο χαρακτήρας των συμμετεχόντων, καθώς εξωθούνται σε ακραίες συμπεριφορές και πράξεις, προκειμένου να κερδίσουν το ενδιαφέρον του κοινού.
Επομένως, κρίνεται αναγκαίο το κοινό να συνειδητοποιήσει την αρνητική επίδραση τέτοιων εκπομπών που προσβάλλουν τη νοημοσύνη τους και ευτελίζουν την προσωπικότητα των συμμετεχόντων. Να μην γίνονται παθητικοί δέκτες αλλά αντίθετα να στραφούν σε άλλες μορφές ενασχόλησης οι οποίες τους επιτρέπουν ορθή ενημέρωση για τα διαδραματιζόμενα. Οι φορείς αγωγής και κοινωνικοποίησης οφείλουν να υποδείξουν εγκαίρως στα παιδιά ότι τα προγράμματα αυτά δημιουργούν μια στρεβλή εντύπωση του τι είναι ψυχαγωγία.
Τέλος, επιβάλλεται η συνειδητοποίηση του κοινωνικού ρόλου των Μ.Μ.Ε. και η επίδειξη υπευθυνότητας και σεβασμού απέναντι στο κοινό. Σαφώς, η πλήρης απαγόρευση μετάδοσης των ριάλιτι δεν αποτελεί λύση, καθώς η επίκληση της ελευθερίας έκφρασης και της λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών αποτελεί δυνατό επιχείρημα. Παρ ‘όλα αυτά, οι τηλεθεατές πρέπει να διατηρούν υπεύθυνη στάση κατά την παρακολούθησή τους. Η προσωπική μέριμνα για την καλλιέργεια του πνεύματος και της αισθητικής, η άρνηση του ατόμου να μεταβληθεί σε υποχείριο των Μ.Μ.Ε. παρακολουθώντας τέτοιου είδους εκπομπές, αποτελούν σημαντικές ενέργειες για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των ριάλιτι.
Ριάλιτι Τηλεπαιχνίδια | Έκθεση Β’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 0 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 2 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως τα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια, το περιεχόμενο και την επίδραση τους.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στους λόγους ανάπτυξης των ριάλιτι παγκοσμίως, στα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά τους, αλλά και τη σωστή στάση που οφείλουν να έχουν απέναντί τους.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Απριλίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/kNBs9rZu6yQ?si=vCI19zwMaODkx4lW
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεση β λυκείου, #έκθεση β λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης β λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμός και μορφές
-
Λόγοι αυξημένης τηλεθέασης ριάλιτι εκπομπών
-
Θετική πλευρά των ριάλιτι τηλεπαιχνιδιών
-
Αρνητικές συνέπειες της προβολής των ριάλιτι τηλε-εκπομπών
-
Προτάσεις αντιμετώπισης- βελτίωσης των ριάλιτι τηλεπαιχνιδιών
-
Σωστή στάση των τηλεθεατών απέναντι στα ριάλιτι τηλεπαιχνίδια
-
Κριτήρια Αξιολόγησης