- Instructor: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Lectures: 9
- Quizzes: 6
- Students: 204
Με τον όρο «ψυχαγωγία» εννοούμε την ικανοποίηση της ψυχής μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Δηλώνει την απαιτητική και συγχρόνως διδακτική απόλαυση που βιώνει ο άνθρωπος μέσα από έργα υψηλού στοχασμού (θέατρο, ποίηση, μουσική κ.α.). Με τον όρο αυτόν εννοούμε την κατάσταση εκτόνωσης, τη ψυχική εκφόρτιση την οποία έχει ανάγκη ο άνθρωπος στη ζωή του. Ακόμη διασκέδαση ονομάζεται η ανώδυνη σπατάλη του ελεύθερου χρόνου κατά την οποία το άτομο αισθάνεται ευχάριστα.
Μέσω ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων τα άτομα μπορούν να καταπολεμήσουν την ανία που αισθάνονται από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου έχει τη δυνατότητα να προσφέρει σωματική και ψυχική ξεκούραση και να οδηγήσει τον άνθρωπο σε ψυχική πληρότητα. Επιπλέον, έτσι καλλιεργείται η αισθητική, αλλά και η αντίληψη του ατόμου, όπως επίσης τα γνωστικά του ενδιαφέροντα και οι κλίσεις του. Ακόμη μέσα από ψυχαγωγικές δραστηριότητες το άτομο μπορεί να κοινωνικοποιηθεί, αλλά και να πολιτικοποιηθεί αποφεύγοντας έτσι φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.
Ανεξάρτητα από τα πολλά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την ορθή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, πολλοί άνθρωποι επιλέγουν συχνά την εκτόνωση μέσα από δραστηριότητες που δεν έχουν τίποτα να τους προσφέρουν παρά τη σπατάλη του χρόνου τους. Παρουσιάζεται πολύ συχνά η τάση των ανθρώπων να ταυτίζουν τον ελεύθερο χρόνο τους με την πλήρη απραξία. Στις μέρες μας οι περισσότεροι άνθρωποι τρέπονται σε μια προσπάθεια φυγής από την καθημερινότητα, η οποία στερείται ποιότητας, παγιδεύει το άτομο και ενισχύει πιο πολύ την αλλοτρίωσή του.
Φαινόμενα όπως η αστικοποίηση και η υπερεργασία κατευθύνουν τα άτομα σε νόθες μορφές εκτόνωσης ώστε να εκτονωθούν. Το άτομο κατασπαταλά τον ελεύθερο χρόνο του και αναλώνεται συνήθως σε εφήμερες δραστηριότητες. Κάτι τέτοιο έχει επιπτώσεις και στην υγεία, αλλά και στην ψυχολογία των ατόμων.
Καθώς το οικογενειακό περιβάλλον εντάσσεται στους πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης του ατόμου οφείλει να μεταδίδει στα παιδιά τις σωστές αξίες και ιδανικά. Η οικογένεια παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των επιλογών των παιδιών και ιδιαίτερα των εφήβων. Επιπροσθέτως, το σχολείο πρέπει να διοργανώνει περισσότερες εκπαιδευτικές εκδρομές, όπως επισκέψεις σε μουσεία ή εκδρομές στη φύση και ταξίδια στο εσωτερικό και εξωτερικό. Τέλος, μέσα από την προβολή περισσότερων πολιτιστικών και ενημερωτικών εκπομπών τα μέσα μπορούν να ενημερώνουν τους νέους τηλεθεατές και να μην υποτιμούν τη νοημοσύνη τους προβάλλοντας αρνητικά πρότυπα.
Ψυχαγωγία και Διασκέδαση | Έκθεση Β’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 1 φορά
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 0 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως τις διαφορές μεταξύ της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στη σημασία της, στους λόγους που οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να διασκεδάζουν μόνο και στους τρόπους γόνιμης αξιοποίησης τους ελεύθερου χρόνου τους.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους για το θέμα και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
- Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης με κείμενο, παρουσιάσεις, βίντεο, υλικό σε pdf, ηχητικά μαθήματα.
- Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών γίνεται με εξετάσεις κλειστού τύπου ανά ενότητα και με τη δυνατότητα να αποστέλλουν τα διαγωνίσματά τους για διόρθωση.
- Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια έως το τέλος του Ιουλίου κάθε έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
Το μάθημα ανήκει στο Πρόγραμμα του Σεπτεμβρίου. Μπορείτε να δείτε τα υπόλοιπα Θέματα του ίδιου μήνα εδώ
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να αγοράσετε μια μηνιαία ή ετήσια συνδρομή εδώ
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο του μαθήματος δωρεάν στο κανάλι μας στο YouTube: https://youtu.be/KgZkPaO3muU?si=nJnKkOXKO72QXxx5
Hashtags: #νεοελληνική γλώσσα, #λογοτεχνία, #σχεδιαγράμματα έκθεσης β λυκείου, #έκθεση β λυκείου υλικό, #ανάλυση θεμάτων έκθεσης β λυκείου, #πανελλήνιες εξετάσεις, #θέματα πανελληνίων, #διαδικτυακό φροντιστήριο, #διαδικτυακά μαθήματα έκθεσης, #ekthesi-ekfrasi.gr
-
Εισαγωγή
-
Ορισμοί και μορφές
-
Αξία της γνήσιας ψυχαγωγίας
-
Αίτια νόθης ψυχαγωγίας και διασκέδασης
-
Μορφές ανούσιας διασκέδασης
-
Συνέπειες προσκόλλησης στη διασκέδαση
-
Προτάσεις αντιμετώπισης της άγονης διασκέδασης των νέων
-
Ανακεφαλαίωση
-
Κριτήρια Αξιολόγησης