
- Καθηγητής: Ελευθέριος Τζουμέρκας
- Μαθήματα: 9
- Ασκήσεις: 6
- Μαθητές: 139
- Duration: 52 weeks
Νεολαία και Μαθητικές Κοινότητες | Έκθεση Γ’ Λυκείου
Οι μαθητικές κοινότητες έχουν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση. Αποτελούνται από μαθητές που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και στόχους και συνεργάζονται για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, τη βελτίωση των επιδόσεών τους και δίνουν μάχες για τη αντιμετώπιση των προβλημάτων που τους επηρεάζουν.
Οι μαθητικές κοινότητες είναι συλλογικά όργανα που αποτελούνται από τους μαθητές ενός σχολείου και έχουν ως στόχο την εκπροσώπησή τους, την ενίσχυση της συμμετοχής τους στη σχολική ζωή και την προώθηση δημοκρατικών αξιών. Κάθε τάξη εκλέγει το πενταμελές συμβούλιό της, ενώ το σύνολο των τάξεων συγκροτεί το δεκαπενταμελές συμβούλιο, το οποίο αναλαμβάνει την επικοινωνία με τη διεύθυνση του σχολείου και τη λήψη αποφάσεων για ζητήματα που αφορούν τους μαθητές.
Οι μαθητικές κοινότητες συμβάλλουν στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας, της συνεργασίας και της ελεύθερης έκφρασης, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος. Μέσω αυτών, οι μαθητές μπορούν να ανταλλάσσουν ιδέες, να μάθουν από τους άλλους και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους. Επιπλέον, προάγουν την αλληλεγγύη, την αμοιβαία υποστήριξη και την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.
Μπορούν να βελτιώσουν τη σχολική κοινότητα συνολικά, καθώς οι μαθητές που συμμετέχουν σε αυτές έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τις γνώσεις και τις ιδέες τους με τους συμμαθητές τους και να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας.Συνολικά, οι μαθητικές κοινότητες μπορούν να προσφέρουν ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους μαθητές, που επιδρά συνεπαγωγικά θετικά για τη ψυχολογία τους.
Μέσα από τις μαθητικές κοινότητες οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους και να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα και ταλέντα. Εύλογα δύνανται να προετοιμάσουν τους μαθητές για τη ζωή μετά το σχολείο, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία, τη συνεργασία και την ηγεσία. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να ενισχύονται αυτές οι κοινότητες, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.
Νεολαία και Μαθητικές Κοινότητες | Έκθεση Γ’ Λυκείου
Συχνότητα
Πανελλαδικές Εξετάσεις: 4 φορές
Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ: 0 διαγωνίσματα
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος:
- Σκοπός του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες κατάλληλα, ώστε να έχουν κατανοήσει πλήρως το δικαίωμα τους να συμμετέχουν σε μαθητικές κοινότητες.
- Βασικός του στόχος είναι οι μαθητές/τριες να εισχωρήσουν σε βάθος στα οφέλη συμμετοχής τους σε μαθητικές κοινότητες, τα προβλήματα που χρειάζεται να ξεπεραστούν και στους τρόπους ενίσχυσης του θεσμού αυτού.
Το μάθημα απευθύνεται:
- Σε μαθητές/τριες της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους στη θεωρία της Nεοελληνικής Γλώσσας και να προετοιμαστούν επαρκώς για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
- Σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σε φοιτητές, οι οποίοι καλούνται να συντάξουν κείμενα στα πλαίσια των εργασιών τους.
- Σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα της θεωρίας.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης:
Το μάθημα διαμορφώνεται ως μια σύγχρονη εκπαιδευτική εμπειρία, αξιοποιώντας τη διαδραστική μάθηση και την ασύγχρονη εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-learning του ekthesi-ekfrasi.gr. Οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε πλούσιο, οργανωμένο και συνεχώς ανανεωμένο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο τους βοηθά να αναπτύξουν τις γλωσσικές και εκφραστικές τους δεξιότητες.
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο περιλαμβάνει:
✔ Θεωρία και μεθοδολογία για την περίληψη, τη θεωρία Γλώσσας και Λογοτεχνίας, την παραγωγή λόγου και την ανάλυση των θεματικών κύκλων του Λυκείου.
✔ Διαδραστικές ασκήσεις και δραστηριότητες, που επιτρέπουν την εφαρμογή της γνώσης στην πράξη.
✔ Ασκήσεις και διαγωνίσματα προσομοίωσης, για προετοιμασία των μαθητών/τριών στις εξετάσεις.
✔ Αξιολογήση και ανατροφοδότηση, ώστε οι μαθητές να βελτιώνονται συνεχώς, εφόσον έχει επιλεχθει ένα πλάνο συνδρομής με Αξιολόγηση.
Η ασύγχρονη πρόσβαση προσφέρει απόλυτη ευελιξία, επιτρέποντας στους μαθητές να μελετούν με τον δικό τους ρυθμό, ενώ η συνεχής ενημέρωση του υλικού διασφαλίζει ότι ακολουθούν τις πιο πρόσφατες εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Με αυτό τον τρόπο, το μάθημα προσφέρει μια ολοκληρωμένη και εξατομικευμένη μαθησιακή εμπειρία, βοηθώντας τους μαθητές να κατακτήσουν ουσιαστικά τη Νεοελληνική Γλώσσα και να ανταποκριθούν με επιτυχία στις σχολικές και εξεταστικές τους ανάγκες.
Διευκρινήσεις:
1.Το μάθημα είναι ανοικτό για όσους το έχουν αγοράσει ή έχουν ενεργή ετήσια συνδρομή. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα έχει διάρκεια ενός έτους και οι μαθητές/τριες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου on-line.
2. Αν έχετε επιλέξει ένα Πλάνο Συνδρομής με Αξιολόγηση, μπορείτε να γράφετε τις απαντήσεις σας στις εργασίες, να τις στέλνετε σε εμάς και να λαμβάνετε προσωποιημένη και αξιόπιστη διόρθωση και αξιολόγηση.
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Μάθημα, μπορείτε να το αγοράσετε μεμονωμένα
ή με συνδυασμό με άλλα μαθήματα. Δείτε τα Πλάνα Συνδρομών εδώ
👉 Ανακάλυψε το πιο ολοκληρωμένο online πρόγραμμα για τη Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία!
Με την πλατφόρμα του ekthesi-ekfrasi.gr, μπορείς:
✅ Να έχεις πρόσβαση σε ένα οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών, βασισμένο στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις του Λυκείου.
✅ Να μελετάς μέσα από πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, διαθέσιμο 24/7 από οποιαδήποτε συσκευή (laptop, tablet, κινητό).
✅ Να κατεβάζεις σημειώσεις, pdf, να παρακολουθείς video και διαδραστικές παρουσιάσεις για να κατανοήσεις σε βάθος κάθε θεματική ενότητα.
✅ Να εξασκείσαι με στοχευμένες ασκήσεις και διαγωνίσματα που θα σε προετοιμάσουν για τις εξετάσεις.
✅ Να λαμβάνεις εξατομικευμένη ανατροφοδότηση και υποστήριξη για τις εργασίες και τις απαντήσεις σου.
📲 Βρες μας στα social media:
🔹 Facebook
🔹 Instagram
🔹 YouTube
🔹 TikTok
📧 Επικοινωνία: info@ekthesi-ekfrasi.gr
© Ελευθέριος Τζουμέρκας | 2025-2026
Curriculum
- 9 Sections
- 9 Lessons
- 52 Weeks
- Εισαγωγή1
- Ορισμός2
- Αξία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων2
- Ελληνική νομοθεσία για τις μαθητικές κοινότητες1
- Αίτια υποβάθμισης των μαθητικών κοινοτήτων2
- Συνέπειες της υποβάθμισης των μαθητικών κοινοτήτων2
- Προϋποθέσεις αναβάθμισης μαθητικών κοινοτήτων2
- Ενδεδειγμένη στάση της νεολαίας2
- Κριτήρια Αξιολόγησης2